Ga terug

Houd je trilling hoog. Waarom zou je je trilling hoog houden?

Houd je trilling hoog. Waarom zou je je trilling hoog houden?

Vanochtend vroeg een collega: hoe houd ik mijn trilling hoog? Die vraag inspireert me tot het schrijven van dit stukje tekst.

Lang heb ik gezocht naar een methode om mijn brein anders, meer vanuit overvloed, vanuit mogelijkheden, vanuit mijn kern te programmeren. Abraham Hicks is zo’n methode. Je leert stuurkracht over je gedachten te krijgen. De kaart is door Esther en Jerry Hicks gemaakt. Bijna dagelijks neem ik ter inspiratie een kaart om mijn gedachten te verbeteren.

Houdt je trilling hoog. Je trilling hoog houden? Waarom zou je je trilling hoog houden, of je trilling/ vibratie verhogen hoor ik je denken. De trilling die je uitzendt is de energetische variant van hoe jij je voelt. Ben je depressief, boos, verdrietig, gebruik je veel alcohol of drugs, of heb je last van onverwerkt zeer, dan kan dit effect hebben op de trilling die je uitzendt. Daarentegen, wanneer je vrolijk bent, goed in je vel zit en anderen helpt dan is het zeer waarschijnlijk dat je trilling hoger is dan bij een depressief, verdrietig of boos persoon. Door je trilling hoog te houden of te verhogen trek je positiviteit naar je toe, dit komt doordat je goede vibes en gedachtes uitzendt. En dan trek je goede vibes aan. Dit is het effect van de wet van de aantrekkingskracht.

Er zijn veel opties die je kunt doen om je trilling hoog te houden of omhoog te brengen. Ik deel 4 opties met je:

  1. Je bent wat je eet. Wil je je trilling hoog houden, dan is dit een hele makkelijke: Eet je veel verwerkt voedsel waar veel chemische stoffen in zitten, of eet je veel vlees? Houdt er dan rekening mee dat je trilling hierdoor wat verlaagt kan zijn. Je bent ook wat je drinkt. Deze tijd heeft voor mij het voordeel dat ik niet in verleiding wordt gebracht door alcohol. Mijn gedachten zijn veel helderder en ik voel me stukken fitter.
  2. Een uur in de natuur per dag. Vanochtend fietste ik 1,5 uur met mijn zus in het prachtige Noord Hollandse Landschap. Door mijn buren ben ik begonnen vanaf mijn balkonnetje met sporten. Zij in hun tuin. Ik op mijn balkon. Een van de buurmannen leidt me door de oefeningen. Alleen al als hij appt dat we weer gaan sporten, word ik vrolijk.
  3. Trek s’ochtends een kaart die je dag kan voeden als leidraad. Voor mij was dat jarenlang het trekken van een Angelcard met Francine Behnen-Bonebakker. Dan bespraken we daarna wat we die dag gingen doen vanuit mogelijkheden. Ze zijn nog steeds zeer waardevol voor mij.
  4. Zing, dans, lach en verhoog je trilling in enkele momenten. Muziek, beweging en emotie. Het brengt je trilling op een ander niveau. Heb je ooit een depressief iemand zien zingen of dansen? Een lach kan er zo af en toe nog vanaf. Dit is een van de beste manieren om je trilling hoog te houden. Je zendt direct positieve vibes de wereld in. Zingen in een koor in Edam en spelen met een speciaal kindje werkt voor mij geweldig.

Deze afbeelding van een kaart van Abraham Hicks spreekt voor zich. Op de achterkant staat de uitleg. Elke dag neem ik een nieuwe ter inspiratie.

“Intake gesprek met Dodo was erg leerzaam. Maakte me ook nieuwsgierig naar de training zelf. Voelde absoluut geen enkele belemmering om open te zijn over mijzelf of de training”

Deelnemer De Coachende Leider